Отварање у присуству аутора и Камиј Тело-Верну, књижевне директорке Humanoïdes associés

  • Од 22. марта до 30. априла
  • Отварање: уторак 22. март - 19ч
  • Сусрет: среда 23. март - 18ч
  • Француски институт у Србији, Кнез Михаилова 31, Београд

milan jovanovic izlozba 01

Фанови стрипа познају серијале Калокагарти, La Bête Noire, Secrets, Jason Brice, Ars Magna, Carthago, које је нацртао чувени стрип аутор Милан Јовановић.

Оригиналне табле његових серијала објављених у Француској, као и локалних стрипова и илустрација, укратко читава панорама Милановог дела, биће представљени у Француском институту у Београду.

Рођен 1971. године, Милан Јовановић активно црта од своје тринаесте године. Након успешне каријере на пољима илустрације и анимације, његов сусрет са сценаристом Ђорђем Милосављевићем окреће га Деветој уметности. Од 2004. године, Милан је у Француској објавио бројне успешне серијале попут Secrets, Jason Brice, Ars Magna, Carthago, све за престижне издаваче – Dupuis, Glénat, Humanoïdes, у сарадњи са звучним сценаристичким именима – Франк Зиру, Алканте, Кристоф Бек.

Од неколико десетина српских аутора који раде за француско-белгијско стрип тржиште, Милан Јовановић спада у најплодније и његови тиражи достижу баснословних 25.000 примерака.

Захваљујући партнерству са издавачком кућом System Comics, интеграл серијала Ars Magna (Алканте, Јовановиц, Глена) биће по први пут објављен у Србији!

Отварању изложбе присуствоваће аутор као и Камиј Тело-Верну, књижевна директорка издавачке куће Лес хуманоïдес ассоциéс, која је сарађивала са Миланом Јовановићем и Кристофом Беком на серијалу Цартхаго.

Сутрадан, Камиј Тело-Верну и Милан Јовановић водиће разговор о делу аутора, стрипским везама између Србије и Француске као и о стању тржишта стрипа у Француској.

ПОСЕБАН ИНТЕРНИ ПОЗИВ ЧЛАНОВИМА УСУС И ДРУГИМ АУТОРИМА СТРИПА У СРБИЈИ И РЕГИОНУ ДА ПРЕДСТАВЕ СВОЈЕ РАДОВЕ ФРАНЦУСКОМ ИЗДАВАЧУ

Драги пријатељи,

Велико ми је задовољство да најавим изложбу Милана Јовановића _Нацртани светови_ која ће бити представљена од 22/03 (отварање у 19х00) до 30/04 априла у галерији француског института у Београду. Овим путем вас молим да проследите ову позивницу својим колегама и пријатељима.

Изложба се састоји од избора табли, илустрација, цртежа, акварела које је Милан стварао током читаве своје каријере. Знам да већина вас углавном познаје Миланов опус, али сам ја био одушевљен оним што сам видео, нарочито илустрацијама и акварелима!

Осим аутора, отварању ће присуствовати Camille Thélot-Vernoux, књижевна директорка Les Humanoïdes associés.

Током 23/03, Camille ће гледати портфолија локалних аутора у два наврата (10-13 ч и 14-17ч) исто у галерији Француског института – Молим вас, проследите ову информацију свим ауторима који ће уживо имати прилику да покажу шта умеју, одраде pitch и добију савет.

На крају, 23/03 у 18х00, Милан Јовановић и Камиј ће анимирати сусрет на тему Милановог опуса, издавачке куће Humanos и стања стрипа у Француској.

Велики поздрав свима и једва чекам да се видимо 22. и 23.

БРАНИСЛАВ ГЛУМАЦ

  • Chargé de projets / Менаџер пројеката
  • T +381 11 302 36 16
  • Institut français de Serbie
  • Змај Јовина 11, 11000 Белграде
  • WWW.INSTITUTFRANCAIS.RS

 

Дом омладине Београда и Удружење стрипских уметника Србије позивају вас на 17.трибину из циклуса "СРЕД ЧЕТКИЦА, БАЈОНЕТА":

"СТРИП И ЊЕГОВА (НЕ)УТЕМЕЉЕНОСТ У ИСТИНИТИМ ИСТОРИЈСКИМ ЧИЊЕНИЦАМА"

среда, 22.новембар 2017. у 19:00ч / Дом омладине Београда / Трибинска сала Македонска 22, I спрат

2017 11 20 17 tribina-strip

 

"Рестартовање историје" и/или "реинтерпретација фактографије", синтагме су које се све чешће чују у иностраним круговима, не само политичких пропагандиста. Закупљивање простора у штампаним и електронским медијима за "своје истине" постало је својеврсна индустрија која се већ сада отела контроли и верификовању, те белодано има несагледиве и, ма шта мислили они који то чине, у крајњој инстанци неконтролисане последице.

Новине и часописи на киосцима, специјализована и неспецијализована периодика, серијске едиције свесака, као и засебна стрипска, што књишка - што албумска периодика, почели су сво то реинтерпретирање научних и историјских чињеница пре око једног века спонтано и необавезно.

Пошто је стрип тесно везан за карикатуру, било да је, како неки сматрају, настао из ње - било да им је само приступ публици исти, хумор и забава су се заснивали на поједностављивању претпоставки и на варирању стереотипа.

Рани западни стрип је пре више од једног века био најнепосредније везан само за дневне новине и за њихове недељне додатке (серијализованих, па, строго узев, ни ад хок свесака у данашњем смислу још није било), али по духу, тесно се "приљубио" и уз филм, понајвише за слепстик-комедије, да би се касније, на прелазу двадесетих у тридесете, од гротескних сижеа и ликовног израза, у посебан рукавац новинског стрипа одвојио авантуристички стрип реалистичке стилизације.

Гледајући по историјским епохама, уосталом као и у филмовима, и у стриповима се, поготово хумористичким, и данас без проблема у истим временима радње налазе фактографски неспојиве комбинације, на пример, праисторијских људи и диносауруса (или точка), Викинга и каубоја, Гала и индијанаца...

Но, од Другог светског рата и, првенствено америчке, употребе стрипа у пропагандне сврхе, у почетку против нациста, а потом совјета, свакојаких комуниста и социјалиста, па разних других комерцијалних, интересних и идеолошких противника до данас - ђаво је однео шалу.

У наше време нема добро организоване и мудре нације, корпорације, верске конфесије, секте, јавне или тајне организације, или било какве интересне групе, која планирано не користи цртане приче за отворено или прикривено протежирање својих ставова, вредности, као и материјалних или духовних производа и начела.        

Манипулисања, поједностављивања, подметања, прећуткивања, уништавања постојећих, до сада неспорних историјских факата и доказа, и/или (визуелна) креирања нових, потпуно измишљених, за последице имају безочне ревизије, а понуђена (и од публике која има све мање времена за критичко филтрирање и провере - прихваћена) представа о личностима, расама, нацијама и државама зависи само од финансијске моћи и утицаја светски доминантних покровитеља, дакле од инфраструктурних могућности за манипулацију и "контекстуализацију".

Интернет је у овом погледу сасвим отворио поклопац ове Пандорине кутије, претходно, показало се - до недавно само тек отшкринуте.

Симболично, најстарији српски лист "Политика", који је 1934. године и увео модерно конципирани агенцијски стрип у Србију, па га, у овом или оном облику, свакодневно објављивао на својим страницама, календарски посматрано ("Политика" није излазила за време рата) нешто дуже од осам деценија - пре две године је обуставио све (свако)дневне стрипове.

Викинзи Хогар и Еди су 13. децембра 2015. добили непријатну дужност да на страницама овог дневника "угасе светло" својим гегом, у САД креираним 16. новембра исте те године.

Јесмо ли и ми сами, због своје површности, немарности, неодговорности, интелектуалне и духовне лењости, затуцаности, неукости и кратковидости, криви што су нам, посматрано у овом светлу, досадашњи стрипови који су се бавили старијом или новијом историјом, у највећој мери, најблаже речено наивни, примитивни, стереотипни, неуверљиви и чак одбојни, што цртачки - што приповедачки?

Слободан Ивков

 

Биографије и фотографије аутора (осим ако другачије није назначено) су под лиценцом Creative Commons: Ауторство-Делити под истим условима Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 Internationalcreativecommons.org
• За слике уметничких дела је дозвољено академско коришћење и поштена употреба.

Biographies and photos of the authors (unless otherwise noted) are licensed under Creative Commons: Attribution-Share Alike Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International
• Artworks images are allowed for academic and fair use.