Графички роман САТ - промоција, Сајам књига, петак, 26. октобар 2018.

Издавачка кућа "Пчелица издаваштво"  и Удружење стрипских уметника Србије позивају вас на представљање новог издања

САТ

графички роман
сценаристе Драгана Лазаревића и ликовних уметника  Вујадина Радовановића и Радета Товладијца

Београдски сајам књига
Сала "Десанка Максимовић"

петак, 26. октобра 2018. у 18 часова 

Добро нам дошли!

http://www.pcelica.rs/izdanja/sat/

Pozivnica - SAT-opt

Графички роман Сат, заједнички подухват ауторског тима, који предводе сценариста Драган Лазаревић и цртач Вујадин Радовановић, објављен је у част пробоја Солунског фронта и Дана примирја у Првом светском рату. Из контекста националне трагедије Великог рата, ова прича издваја породичну трагедију, личну и емотивну, а у исто време довољно општу да се може приписати великом броју српских породица с почетка 20. века.

 Формат: 224x324 • Број страна: 96  • Повез: Тврд

 Извод из рецензије критичара Слободана Ивкова

САТ је вероватно најобимнија заокружена цртано-писана прича икада овде настала на тему Првог светског рата.

Слободан Ивков

Извод из рецензије писца Васе Павковића

Сто година је прошло од краја Великог рата, а он још увек представља инспирацију за писце, сценаристе, цртаче и друге уметнике. Потврда за то је и стрип албум САТ, који је по сценарију Драгана Лазаревића де Лазареа нацртао један од најбољих српских цртача Вујадин Радовановић Вуја. (...) Цртач и сценариста динамично развијају причу на више наративних равни, покушавајући, у оквиру Радомировог патријархалног разумевања живота, да јој улију виши симболички смисао. (...) Сценарио стрипа САТ  јасно и упечатљиво прати неке од најважнијих момената из судбине ратника Радомира и судбине његове породице. Цртеж  је мајсторски стилизован, убедљив и колором  додатно оплемењен. Стрип САТ свакако спада у најлепше примере српског стрипа који се бави Великим ратом, а верујем да је погодан и за савремену школску лектиру. 

Васа Павковић

Извод из рецензије професора историје Зорана Милекића 

Стрип као уметничка форма има у себи заиста зрно генијалности. Испричати причу кроз низ слика а са минималном количином речи, а која је ипак у стању да на читаоца „гледача“ остави тако јак утисак, заиста је својеврсни феномен. (...) „Сат“ има у себи нешто што никако не може да се не осети. А то је велика количина емоција која нас просто запљускује са скоро сваке странице овог стрипа. И како се ближимо крају, ти таласи постају све снажнији да би нас на крају просто оставили на обали осећања, да о њима још поприлично размишљамо. (...) 

Но, оно што је мене као историчара занимало читајући ове странице то је историјска тачност података који се на њима налазе. Уметничко виђење овог гигантског сукоба који се звао Велики рат, као и учешћа Срба у њему, једна је страна медаље. Друга су чињенице којима се барата и које се не би смеле превише жртвовати уметничкој слободи кад се обрађује једна овако важна тема и на овај начин. Тим више што је стрип намењен младим нараштајима који, чини се, немају превише знања о својој прошлости. Или их имају, али на прилично нетачан и искривљен начин што је још поразније. Овај стрип је показао, по мом дубоком уверењу, да се успешно могу комбиновати уметнички таленат, и писца и илустратора, са оним што су неопходне историјске чињенице.

Стрип је, на свом крају, обогаћен историјским додатком. (...) Подаци које даје овај додатак су избалансирани тако да су прихватљиви и разумљиви и младима средњошколског узраста, као и оним млађим. Заједно са стрипом представља добру шансу да ученици боље сагледају важност Првог светског рата и учешћа Србије у њему. Али и да боље упамте његове упечатљиве слике као што је повлачење преко Албаније и авет смрти која је измучене војнике стизала на Крфу, Виду, Бизерти, Мензел Бургиби... Уосталом, увек је најбоље велике приче испричати кроз ликове малих, обичних људи, у овом случају једног ратника.

И на крају једна изврсна ствар! Дат је преглед стрипова, то јест „приповедања у сликама“ и то још од времена Великог рата. (...) овај историјски додатак завршава ставом да се кроз стрипове, и стране и наше, и садашње и будуће, види и видеће се генерацијско тумачење овог великог сукоба који је променио човечанство, а у ствари и нас саме, а који ће нас, изгледа, и даље мењати. Можда чак и набоље! Али то једино ако будемо били у стању да извучемо поуке из прошлости, бар ако има „очију и ушију да их запазе“. А сваки историчар зна да је то једна од главних „функција“ проучавања историје и њеног преношења на млађе генерације.

професор историје Зоран Милекић

__________________________________

САТ графички роман

  • За издавача: Горан Марковић
  • Издавач
  • ПЧЕЛИЦА ИЗДАВАШТВО ДОО ЧАЧАК
  • www.pcelica.rs

Ауторски тим

  • Сценарио: Драган Лазаревић — Де Лазаре
  • Цртеж: Вујадин Радовановић Вуја
  • Колор: Раде Товладијац
  • Кадрирање и режија: Драган Лазаревић
  • Кадрирање: Зоран Туцић
  • Ликовно обликовање корице: Милош Вук Алексић
  • Ликовно обликовање историјског додатка: Раде Товладијац
  • Стручни тим
  • Уредник пројекта и приређивач историјског додатка: Зоран Стефановић
  • Рецензенти: Васа Павковић, Зоран Милекић, Слободан Ивков и Милош Ковић
  • Стручни сарадници: Иван Обрадовић и Кристијан Релић
  • Лектор: Александра Бојовић
  • Коректор: Бојана Јовановић
  • Уметнички пријатељи пројекта
  • Владимир Крстић Лаци
  • Синиша Радовић
  • Издање  је објављено у сарадњи са
  • Удружењем стрипских уметника Србије
  • www.usus.org.rs
  • Штампа: Штампарија Светлост, Чачак
  •  Тираж: 2000
  • 1. издање
  • Чачак, 2018. 

 

tacin 5 shop

Биографије и фотографије аутора (осим ако другачије није назначено) су под лиценцом Creative Commons: Ауторство-Делити под истим условима Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 Internationalcreativecommons.org
• За слике уметничких дела је дозвољено академско коришћење и поштена употреба.

Biographies and photos of the authors (unless otherwise noted) are licensed under Creative Commons: Attribution-Share Alike Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International
• Artworks images are allowed for academic and fair use.