ДИКАН НАСТАВЉА ИЗЛАЖЕЊЕ У КЊИГАМА: САБРАНО ЗЛАТНО ДОБА

Промоција едиције „Сабрани Дикан“ и потписивање књига, Дом омладине Београда, 20 април, хол, 18:00-18:45 (програм Центра за уметност стрипа)

dikan 2 vv

Ексклузивно дружење поводом сабраног Дикана, најомиљенијег српског и југословенског јунака стрипова, као и најаве нове епизоде у „Политикином Забавнику“.

Пројекат сабраног Дикана у књигама је најкомплекснији и најзначајнији пројекат стрипског репринта у Југоисточној Европи — по обиму, техничком квалитету, новим колорима, пратећим текстовима познатих стваралаца и стручњака, новим методама дигитализације и обраде ликовног материјала... На подухвату је до сада учествовало педесетак сарадника.

Друга од четири урнебесне књиге Дикана у издању предузећа „Информатика“  и „Еверест медија“, на 240 страна великог формата и у боји доноси тзв. „Златно доба Дикана“, епизоде из 1970-их, које је „Забавник“ објављивао у близу 400.000 примерака за целу Југославију, када су најмлађег Старог Словена волели милиони читалаца.

По први пут су на једном месту сабране култне приче које је цртао Лазо Средановић по сценаријима Николе Лекића: „Дикан и последње Фррруке“, „Дикан и први рели“, „Дикан и туристичка звер“, „Дикан и локални тиранин“, „Дикантроп и Весна Сапиенс“ и „Дикан и претња са Ориона“. Уз то је дато и десетине страна ексклузивних прилога: чланака, интервјуа, фото-галерија, цртежа, факсимила, као и историјска студија која доноси нову, до сада непознату грађу о значају Николе Лекића, Лазе Средановића, Дикана и Забавника за југословенски и европски стрип.

Трећа књига Дикана се очекује до краја 2017, а четврта до априла 2018. године.

Са вама се друже стрипар и карикатуриста Лазо Средановић, издавач Бобан Кнежевић, уредник едиције Зоран Стефановић као модератор — са специјалним гостима.  Потписивање књига је омогућено пре и после промоције.



О ЗНАЧАЈУ ДИКАНА

  • Зоран Стефановић: „У српској и југословенској култури Дикан је чудо, ништа мање од старијег му сабрата Астерикса, млађег рођака Хогара, Микија Мауса, Таличног Тома или Гаше Шепртље. Као најутицајнији и вероватно најважнији јунак модерног српског стрипа, Дикан је одавно надишао и оквир свог рађања и све своје приче, овековечио је своје ауторе. Уградио је себе и у сам Политикин Забавник, не мало доприневши оној бројци од 400.000 тиража којом се лист европски дичио у 1970–им.“
  • Петар Милатовић: „О новом домаћем цртаном јунаку причало се и препричавало 'од Вардара па до Триглава, од Ђердапа па до Јадрана' а читаоци су се озбиљно залагали да се Дикан коначно ожени Весном, да помогне нашим фудбалерима да освоје неки пристојан куп или да се већ једном побратими с Марком Краљевићем и бар тај део историје учини нам ведријим.“
  • Саша Ракезић: „Дикан Лаза Средановића је излазио на страницама Политикиног забавника и током година досегао је ниво поп феномена. (...) Стога је појава сабраних стрипова о Дикану од значаја за ову средину. (...) Упркос неминовном поређењу са Астериксом, стрип је у потпуности одолео епигонству, и без трунчице инфериорности може да носи епитет оригиналног. (...) У сваком случају, важно је да репринти Диканових авантура наставе да се појављују – то свакако дугујемо себи. У неком смислу, као што ће наредне генерације и убудуће читати народне песме о Марку Краљевићу, како би биле свесне поетске имагинације неких давних времена, неће им ништа фалити ни да листају стриповане авантуре изразитог хероја друге половине двадесетог века (који је наставио да живи и током наредног столећа), ветропирастог Дикана.“
  • Васа Павковић: „Многи читаоци Политикиног Забавника сматрају Дикана маскотом овог листа.“
  • Павле Зелић: „Историја и носталгија на једном месту? Па који прави Балканац томе може да одоли?“

Биографије и фотографије аутора (осим ако другачије није назначено) су под лиценцом Creative Commons: Ауторство-Делити под истим условима Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 Internationalcreativecommons.org
• За слике уметничких дела је дозвољено академско коришћење и поштена употреба.

Biographies and photos of the authors (unless otherwise noted) are licensed under Creative Commons: Attribution-Share Alike Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International
• Artworks images are allowed for academic and fair use.